Bullet Witamy na stronie naszej Szkoly! Bullet

Czytasz tekst: Na lemkowskim szlaku
Na lemkowskim szlaku
07/10/2011

W dniach 7-9 września 2011 grupa uczniów naszego liceum biorąca udział w projekcie „Partnerzy w nauce” wyjechała na wycieczkę edukacyjną do Nowego Sącza. Podróż trwała długo – ale z perspektywy czasu można stwierdzić, że było warto!!!
W pierwszym dniu wycieczki zwiedziliśmy muzeum Nikifora w Krynicy, park zdrojowy i pijalnię wód mineralnych. Niestety, ze względu na odbywające się w tym mieście VI Forum Ekonomiczne nie dane nam było przespacerować się deptakiem - obecność wielu ważnych osobistości ze świata polityki spowodowała, że przypominał on twierdzę ( był zamknięty dla turystów).
Drugiego dnia zwiedzaliśmy Nowy Sącz. W tym pięknym mieście zobaczyliśmy galerię znanej artystki Marii Ritter, Dom Gotycki z ciekawymi zbiorami (obrazy pokazujące życie w małych galicyjskich miasteczkach, ikony oraz przykłady rękodzieła artystycznego przywiezione przez misjonarzy z różnych rejonów świata) oraz dawną synagogę gdzie podziwialiśmy misterne wycinanki żydowskie nawiązujące tematyką do zwyczajów i tradycji Żydów. Po południu wraz z przewodnikiem udaliśmy się na objazdową wycieczkę szlakiem cerkwi łemkowskich. Wielu z nas pierwszy raz widziało ikonostas, a zaskoczeniem był bardzo bogaty wystrój cerkwi.
Ostatni dzień wycieczki poświęciliśmy na zwiedzanie pasieki „Barć” w miejscowości Kamianna. Można tu było zobaczyć zabytkowe ule, różne urządzenia pomagające pszczelarzom w pracy, można było również spróbować pysznego, świeżego miodu i samodzielnie wykonać świeczkę z plastra pszczelego wosku. Wróciliśmy do Zawadzkiego pełni wrażeń i nowych wiadomości.